Blogpost: Jak se chránit před nebezpečnými výzvami na internetu

CZ.NIC

Blogpost: Jak se chránit před nebezpečnými výzvami na internetu

Nebezpečné výzvy na internetu takzvané challenge jsou fenoménem, který se v posledních letech získává na síle a stává se tak palčivějším a palčivějším problémem. Často tyto výzvy nejprve vypadají jako nevinná zábava nebo test odvahy, ale v mnoha případech v sobě skrývají závažná zdravotní rizika i negativní dopady na psychiku dětí a dospívajících. Mohou tedy přímo či nepřímo ohrozit nebo narušit fyzické nebo psychické zdraví dětí nepříjemnými důsledky.

Blogpost o tomto tématu naleznete zde

Může vás zajímat
  • Nová lekce: Hackers - útok na soukromí

    Spolu s tím, jak se se vyvíjí technologie, rostou i schopnosti hackerů. Ti využívají mezer v zabezpečení, ale i lidských chyb a zranitelnosti. A útoků na jednotlivce, firmy, ale i školy, nemocnice a úřady přibývá. Nesou s sebou jak finanční škody, tak zničené lidské životy. Útoky na soukromí se nevyhýbají ani členům LGBTQ komunity, seniorům nebo zaměstnancům nemocnic. Ti všichni na vlastní kůži zažili, jaké to je přijít o citlivé informace. Jaká je motivace kyberzločinců k páchání útoků? Proč se bývalý hacker Rabín Hood rozhodl opustit takzvaný darknet a jak se dívá na svou minulost a na své oběti? A jak daleko mohou útoky ještě zajít?

    Audiovizuální lekci naleznete zde

  • Nová lekce: Jak fungují cílené reklamy na internetu

    Od dob první reklamy ručně psané na papyrus se její podoba dost výrazně změnila. Velký skok nastal s nástupem internetu, kdy také spatřily světlo světa cookies. Tyto malé textové soubory přenášejí plno informací o tom, co v online světě vlastně děláme. A jsou také tím hlavním důvodem, proč nás některé reklamy pronásledují úplně všude. Jak mohou firmy vědět o tom, co nás zajímá, kdo jsme, co se chystáme nakoupit? Jak fungují různé typy reklam na internetu? Kdo a kolik za ně dostává zaplaceno? A čím? Na to ve svém videu nabízí odpovědi youtuber Jirka Burýšek z kanálu Jirka vysvětluje věci. Ve videu zároveň odhaluje principy, na kterých funguje podvodná reklama.

    Podrobnosti o nové audiovizuální lekci naleznete zde

  • Safer Internet Centrum ČR pokračuje v úspěšné spolupráci

    Sdružení CZ.NIC, společnost Člověk v tísni, Linka bezpečí a Dětské krizové centrum se shodly na pokračování úspěšné spolupráce při provozování českého Safer Internet Centra (SIC). Jeho cílem je zvyšovat bezpečnost dětí v prostředí internetu. Konsorcium čtyř organizací v uplynulém období uspořádalo stovky seminářů pro školy a odbavilo přes 200 tisíc hovorů na linkách pomoci. V následujících dvou letech se zaměří například na podporu dětí ze znevýhodněných prostředí, mapování chování dětí v online světě nebo podporu a aplikování zákona o digitálních službách (DSA).

    Tiskovou zprávu naleznete zde

    Infografika chystaných aktivit